Billigtesten: Taco

Hvis det er en middag fra oppveksten jeg husker spesielt godt er det den gangen vi skulle til et vennepar av foreldrene mine, og mannen i huset hadde disket opp med noe nytt og spennende. Jeg husker at mamma forsøkte å bortforklare det i bilen på vei dit med at «han liker å eksperimentere med nye oppskrifter!» når jeg som den småkresne datteren lurte på hva vi skulle få å spise. Kanskje sa hun at vi kunne spise brødskiver når vi kom hjem hvis det ikke var noe godt.

Det skulle vise seg å ikke bli noe problem, for det vi fikk servert ble en favoritt for alle. Han hadde laget taco.

Jeg er fortsatt veldig glad i taco. Det er raskt, lettvint, godt og sunt (hvis du er litt forsiktig med osten, rømma og kjøttdeigen, og fyller på med salat og annet grøntfor). Taco er også billig, det er jo blant annet tacofredag i flere butikker, med 50 % rabatt på alt av tacoprodukter!

Men… hva koster det egentlig?

Taco

Jeg har sett på prisene på taco dinner kit, med skjell, tacosaus og krydder til kjøttdeigen. Disse prisene er fra en Meny-butikk i Sandefjord:

  • Santa Maria Dinner kit: 37 kroner.
  • Old el Paso dinner kit: 33 kroner.

Torsdag – lørdag har de 50 %, og da ligger prisen på henholdsvis 19 og 17 kroner.

På Rema 1000 koster Old el Pasos dinner kit 27 kroner.

Før var det bare disse to merkene som fantes i min verden, og da aller helst Santa Maria. Men flere butikker har også egne varianter av Dinner kit, til en mye rimeligere pris. De fleste billigvariantene koster 7-8 kroner pakka. Kjempebillig! Men jeg var skeptisk til om det smakte like godt som «originalen». Det kunne jo ikke være mulig å få til for en så liten pris.

wpid-2015-06-05-19.59.42.jpg.jpeg

I det siste har jeg prøvd to billigvarianter, en fra Rimi og en fra Rema 1000. Smaken på Rimi-tacoen var ikke den beste, og begge gangene vi spiste den var skjellene allerede knust da jeg åpnet pakka, eller de knuste så lett i hånden at det var nærmest umulig å spise (ikke at det er lett uansett). Ikke den beste starten, jeg var ikke mindre skeptisk til billigtaco etter dette.

Men så prøvde vi Rema 1000 TexMex Taco Dinner Kit. Denne var veldig god på smak, enda bedre enn Santa Maria etter min mening, og skjellene var litt mer solide. Og prisen? 7 kroner. Det er helt latterlig.

wpid-2015-06-05-20.01.17.jpg.jpeg

Så nå kjøper jeg alltid denne pakka til tacokvelden. Satt på spissen sparer jeg 30 kroner hver gang (sammenlignet med Santa Maria hos Meny man – ons), og med taco på menyen cirka annenhver uke er det faktisk 750 kroner spart på et år! (basert på 25 tacomåltider). Det er sånt det er gøy å spare penger på! 🙂

Skal du ha taco i morgen?


Legg igjen en kommentar